SEO optimizacija sajtova za pretraživače

SEO optimizacija veb-sajta za pretraživače (engl. Search engine optimization) je proces unapređenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka veb-sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage. Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi među prvima na spisku), više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega. SEO može da učini različite vrste pretraga, uključujući pretragu slika, lokalne pretrage i drugo

Za SEO možemo dalje reći da je to način na koji možemo prilagoditi sadržaj stranica prilikom izrade neke veb prezentacije. Takođe, treba izvršiti prilagođavanje unutrašnje i spoljašnje strukture linkova, kako bi botovima pretraživača bile dostupnije i lakše za dalje indeksiranje. Botovi pretraživača se koriste da pregledaju mnoštvo internet strana u veoma kratkom vremenu i da ih kategorišu. Veb stranica je indeksirana od strane pretraživača, Google, Yahoo, Bing ili neki drugi, kada je pregledana i kada joj je dodeljena odgovarajuća pozicija u rezultatima pretrage.

Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u dve osnovne kategorije: onpage i offpage optimizaciju.

Onpage SEO podrazumeva:

  • poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
  • optimizaciju meta tagova (title, description)
  • sređivanje tagova u sadržaju (alt, title, naslovi linkova)
  • optimizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
  • kreiranje datoteke robots.txt
  • kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
  • popravljanje unutrašnje strukture linkova
  • analizu dupliranog sadržaja

Offpage SEO je vezana za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, odnosno za proces proces optimizacije sajta van njegovih stranica (Npr. Facebook strana i sl.).