SEO optimalizacija veb-sajta za pretraživače (engl. Search engine optimization) je proces unapređenja kvaliteta i
količine saobraćaja od pretraživača ka veb-sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage.
Tipično, što je sajt bolje rangiran (npr. u pretragama izlazi među prvima na spisku),
više će saobraćaja biti preusmereno sa pretraživača na njega. SEO može da učini različite vrste pretraga,
uključujući pretragu slika, lokalne pretrage i drugo
Za SEO možemo dalje reći da je to način na koji možemo prilagoditi sadržaj stranica prilikom izrade neke
veb prezentacije. Takođe, treba izvršiti prilagođavanje unutrašnje i spoljašnje strukture linkova,
kako bi botovima pretraživača bile dostupnije i lakše za dalje indeksiranje.
Botovi pretraživača se koriste da pregledaju mnoštvo internet strana u veoma kratkom vremenu i da ih kategorišu.
Veb stranica je indeksirana od strane pretraživača, Google, Yahoo, Bing ili neki drugi,
kada je pregledana i kada joj je dodeljena odgovarajuća pozicija u rezultatima pretrage.
Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u dve osnovne kategorije:
onpage i offpage optimalizaciju.
Onpage SEO podrazumeva:
- poređenje ključnih reči u odnosu na konkurenciju i njihovu dalju analizu u vidu detaljnih izveštaja
- optimalizaciju meta tagova (title, description)
- sređivanje tagova u sadržaju (alt, title, naslovi linkova)
- optimalizaciju naslova i podnaslova (H1-H6)
- kreiranje datoteke robots.txt
- kreiranje, registracija i obnova sitemap.xml
- popravljanje unutrašnje strukture linkova
- analizu dupliranog sadržaja
Offpage SEO je vezana za izgradnju veoma raznovrsnog i kompletnog link profila, o dnosno za proces proces optimizacije sajta van njegovih stranica (Npr Facebook strana i sl.).